lørdag 23. mai 2009

Dagens ridetur!

Ja, da var vi hjemme igjen etter rideturen. Det var strålende vær hele tida og utrolig koslig! Magnus koste seg faktisk kjempe mye så vidt jeg skjønte på han, og testa vel grenser litt sånn at jeg ble litt stressa noen ganger, men det gikk bra.

Hestene var ikke de mest villige i dag og vann var altfor skummelt, så her hopper man unna gitt. Allikevel så gikk det bedre etter den første lange oppoverbakken. Corrie har ikke gått på tur der oppe noe særlig, og alt som bevegde på seg enten det var Mary Jane eller noe annet var det hvert fall mega skummelt, og det ble ikke akkurat bedre når hu så en elg... Det ene øyeblikket så jeg stien forann meg, neste øyeblikk stirra jeg rett på Mary Jane og Magnus som egentlig skulle vært bak meg.Det var helomvenning kan man si, så vi tok en annen vei slik at hu roa seg litt ned. Ellers så fikk Magnus også prøvd seg litt på gallopp et lite stykke, men da dundra Corrie i vei (sidelengs?!), så vi måtte slakke det ned litt slik at hu ikke gikk helt i vinkel. Rett etter på kom hu nær en busk, og det var visst også veldig skummelt..... Etter en halv annen time gikk vi hjemover igjen, og da var det adskillig raskere tempo på dyra, og måtte kjempe hardt for at de ikke skulle fyke til skogs.

Alt i alt, så var det kjempe kos, men glemte fotoapparatet hjemme selvfølgelig..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar